Keraguan Ketulenan Emas GCP

 

OK, Kisah bermula pada tahun lepas. Setelah beberapa bulan membeli seutas rantai pasir 999 dari seorang dealer GCP, terbuka pula hati ni nak jadi dealer setelah digoda oleh Puan Anita Hasan . Nak jadi dealer punya pasal saya cuba gadaikan rantai tersebut di Arahnu Bank A***. Malang sekali bila diuji ketulenannya dengan densimeter oleh pegawai arahnu tersebut didapati tak cukup 999, hanya 950 sahaja.

rantai tangan pasir gcp jutawan gold
inilah dia rantai tangan pasir tu

Akibatnya saya tak jadi nak gadai. Keraguan saya kepada emas GCP mula timbul. Lalu saya ke kedai emas dan konon-konon nak trade in. Selepas diuji, tokey kedai tu kata rantai tersebut memang tulen 999 dan beriya-iya benar suruh saya trade in. Akhirnya saya ambil keputusan simpan sahaja rantai tersebut.

Kegilaan untuk membeli emas memuncak kembali bila ada sedikit wang lebihan. Akhirnya saya nak sangat emas murah punya pasal jadilah saya nak daftar sebagai dealer. Walaupun masa tu saya beli dengan harga tinggi dan lepas tu harga terus turun, tapi saya tak rugi sebab saya secara tak sengaja terjual emas tu ikut harga kat web GCP dan bagi diskaun lagi.

Lepas tu cepat-cepat saya beli emas yang macam saya jual tadi dengan GCP (Restok) dengan harga dealer pulak. Tu pasal tak rugi meniaga emas. Harga naik pun dia untung, harga turun pun dia untung.

Ekoran daripada harga emas yang jatuh tergolek-golek sekarang ni terbuka pulak nak tambah stok emas saya. Lalu saya gadaikan emas 999 yang dikatakan berketulenan 950 tu dan juga beberapa utas rantai emas 999 yang lain yang belum dijual. Emas-emas tu belum dijual sebab tak ada ilmu dalam cara nak menjual sebab tak pernah pergi kursus TOT walaupun dah lama jadi dealer. Baru 2 hari lepas berkesempatan kursus TOT anjuran Puan Norhafiza Muzelan.

Semua rantai tersebut saya cuba arrahnu-kan di Pos Malaysia. Tanpa banyak songel semua rantai tersebut disahkan emas 999 termasuklah rantai yang dikatakan 950 tu dulu pun disahkan 999 juga =) . Hasil gadaian terus saya gunakan untuk tambah stok sementara harga sedang tergolek golek.

Pengajarannya di sini ialah, untuk dealer baru dan bakal dealer, usah diragukan ketulenan emas GCP sebab, GCP adalah ‘trusted brand’. Percayalah =)

 

Jadi, anda berminat tak lagi nak jadi dealer GCP nie??

Marilah kita sama-sama mengaut keuntungan dengan menjual emas-emas ini bersama saya

Leave a Comment

Your email address will not be published.

CommentLuv badge